justtalk

welkom,

Ben je nog geen lid? Meld je dan aan zodat ons forum steeds groter word en beter wordt bezocht. Plaats topic en help mee zodat we dit forum kunnen laten groeien.

Mvg,

admin

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

justtalk

welkom,

Ben je nog geen lid? Meld je dan aan zodat ons forum steeds groter word en beter wordt bezocht. Plaats topic en help mee zodat we dit forum kunnen laten groeien.

Mvg,

admin

justtalk

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

voor iedereen


    slank in 2011 tien tips voor vetverbranding

    Admin
    Admin
    Admin
    Admin


    Aantal berichten : 65
    Registratiedatum : 09-01-11
    Woonplaats : utrecht

    slank in 2011 tien tips voor vetverbranding Empty slank in 2011 tien tips voor vetverbranding

    Bericht  Admin vr jan 21, 2011 11:36 pm


    De 10 beste tips voor vetverbranding: alles over trainen, langeduursporten, intensiviteit, regelmaat, buikomvang, bananen en de beste tijdstippen voor een training.

    Tip 1: Wat zijn de beste sporten als ik zoveel mogelijk vet wil verbranden?

    Het meest effectief is een vaak herhalende en omvangrijke langeduurtraining zoals wandelen, sportief lopen, hardlopen of zwemmen. Het trainingsplan is echter nog belangrijker dan de sportkeuze. Om zoveel mogelijk vetcalorieën kwijt te raken zijn drie tot vier maal training in de week ideaal. Daarbij is de opbouw van het trainingsplan afhankelijk van de conditie.

    Beginners starten met een kwartiertje per dag en trachten dit omhoog te brengen naar 4x wekelijks een kwartiertje lopen. Gevorderden kunnen minimaal starten met 30 tot 45 minuten per dag en trachten dit ook tot 4x wekelijks op te voeren.

    Bij het opbouwen van de conditie is het beter als eerste de regelmaat van de training te verhogen, dus van 2 naar 4 maal wekelijks trainen. Daarna kan de duur van de training verhoogt worden van 15 naar 30 minuten bijvoorbeeld tot 4x wekelijks en pas daarna is het wenselijk de intensiteit op te voeren. Om van lopen naar sportief lopen over te gaan bijvoorbeeld.
    Tip 2: Ik leef me graag uit in sport, moet ik een polsslag van 130 aanhouden?
    Wie tot aan de grenzen van zijn kunnen gaat bij sport, verliest niet zozeer veel vetcalorieën. De meeste calorieën worden weliswaar door het sporten zelf verbrand, maar door het intensief sporten wordt ook het energieverbruik omhoog gebracht waardoor de calorieënbalans juist afneemt.

    Daardoor zal het lichaam eerst kolhydraten gaan verbranden. Maar wil je vet verbranden en de gezondheidsvoordelen bereiken van een lage BMI, dan moet je je eigen individuele lage polsslag aanhouden. De 130 slagen per minuut is slechts een richtlijn. Feit blijft dat beginners op de duur en de regelmaat van de training moeten letten. Gevorderden kunnen dan de intensiviteit verhogen.
    Tip 3: Ik hou het maximaal maar een half uur vol, is dat erg?
    Volgens studies is hier wel een minimum effect te bereiken, maar de conditie en de vetverbranding laten zich zo niet echt verhogen.

    Hou je het na een paar trainingsweken nog steeds slechts een half uurtje vol, dan klopt je trainingstempo niet. Het is dan zaak iets minder intensief te gaan sporten, maar wel de regelmaat vast te houden. Bij de training moet je er dan op letten dat je niet buiten adem geraakt, want dan sport je te intensief.
    Tip 4: binnen of buiten sporten, wat is beter?
    De zuurstof in een fitnessstudio is net zo goed als de frisse buitenlucht. Maar buiten wordt ons immuunsysteem sterker gestimuleerd als binnen. Bovendien levert de natuur veel meer afwisseling.
    Tip 5: eerst krachttraining en dan duursporten of andersom?
    Als de duursport als eerste wordt afgerond is de vetverbranding en de stofwisseling al goed op gang gekomen voordat men de krachttraining begint. Als men start met de krachttraining gaat alleen de koolhydratenstofwisseling omhoog.
    Tip 6: Wat kan ik beter vermijden als ik vet wil verbranden?
    De energiereep vóór de training, evenals bananen kunnen beter vermeden worden, want daarmee haalt het lichaam de koolhydraten uit de bloedwaardes terug en komt het niet aan de vetreserves.
    Tip 7: gaat de vetverbranding omhoog als ik hongerig train?
    Jazeker, indien je bioritme overeenkomstig is, levert sporten op lege maag, voor het ontbijt bijvoorbeeld, een hogere vetverbranding op. Toch is het beter als avondmensen de workout 's avonds of in de namiddag blijven doen omdat zij dan toch betere prestaties neerzetten.

    Een tip kan zijn om twee uur vóór de training niets meer te eten.
    Tip 8: mag ik dan na het sport flink eten?
    Na een training verbrandt het licht nog geruime tijd vet. Het is daarom raadzaam om na een training nog enige tijd van koolhydraten af te zien. In plaats van brood, pasta of alkohol neemt men liever groentes, vis, vlees of kaas.
    Tip 9: hoe kom ik het beste van mijn buikspek af?
    Helaas is dat moeilijk. Het vet wordt over het gehele lichaam opgeslagen en bij vetverbranding wordt het vet ook over het hele lichaam gereduceerd.

    Duidelijk is echter wel dat teveel suiker, zetmeel en junkfood niet alleen de bloedvetwaardes laten stijgen, maar het laat ook het buikspek groeien. Bovendien is het erg belangrijk om stress in het leven af te bouwen. Juist stress zorgt ervoor dat het vet rond de middel wordt opgeslagen.
    Tip 10: passen gezonde vetten wel bij de vetverbranding?
    Ons lichaam heeft deze belangrijke vetzuren nodig omdat zij deze niet zelf kan aanmaken. Deze levensbelangrijke linolzuren en alphalinolzuren zitten al in 1 dagelijkse eetlepel plantaardige olie.

    Bovendien blijkt uit een studie dat Omega-3-vetzuren de vetverbranding zelfs ondersteund en die zitten vooral in olijfolie, bio-melkprodukten, walnoten, lijnzaden en vette vis.



      Het is nu zo apr 28, 2024 11:53 am