justtalk

welkom,

Ben je nog geen lid? Meld je dan aan zodat ons forum steeds groter word en beter wordt bezocht. Plaats topic en help mee zodat we dit forum kunnen laten groeien.

Mvg,

admin

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

justtalk

welkom,

Ben je nog geen lid? Meld je dan aan zodat ons forum steeds groter word en beter wordt bezocht. Plaats topic en help mee zodat we dit forum kunnen laten groeien.

Mvg,

admin

justtalk

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

voor iedereen


    tips en info over de brugklas

    Admin
    Admin
    Admin
    Admin


    Aantal berichten : 65
    Registratiedatum : 09-01-11
    Woonplaats : utrecht

    tips en info over de brugklas Empty tips en info over de brugklas

    Bericht  Admin vr aug 26, 2011 6:25 pm

    veel Kinderen uit midden Nederland zitten nu ook in de brugklas maar veel nog niet. Ik zal hier een paar tips en info geven over de brugklaar.

    wat is de brugklas eigenlijk?

    De brugklas is een soort van tussen stop. In de brugklas kijken ze of je echt bij het niveau past bijvoorbeeld havo als je daar niet 100% bij past kunnen ze je een niveau lager zetten, maar wat ook vaak gebeurt dat je daar niet bij past omdat je juist zeer slim bent! En dan ga je naar bijvoorbeeld vwo. Dus de brugklas kan nadelig zijn maar ook zeer voordelig.

    eerste schooldag

    De eerste school is heel erg spannend natuurlijk je kent daar bijna niemand en dan moet je opeens hele veel nieuwe mensen leren kennen. Veel kinderen denken dat ze geen nieuwe vrienden krijgen maar dat is helemaal niet zo iedereen is daar ook heel erg gespannen en die willen graag vrienden met je worden. Bij veel scholen heb je ook een introductie dag/dagen daar leer jij ze mentor/mentrix kennen en de helpt je met je rooster agenda en nog veel meer. Wat je ook gaat doen (bij de meeste scholen) dan ga je spelletjes doen om elkaar beter te leren kennen en natuurlijk niet de basis dingen zoals zijn of haar naam maar ook hun hobby's lievelings eten en films, en natuurlijk nog veel een veel meer.

    vakken

    Bij je oude basisschool had je zeer weinig vakken maar bij de middelbare verandert dat in 1 klap. Je krijgt 35 á 40 uur per week les. hier is een overzicht van de vakken die krijg in het eerste jaar:

    Nederlands
    Engels
    Frans
    Geschiedenis
    Aardrijkskunde
    Lichamelijke opvoeding
    Wiskunde
    Biologie
    Verzorging
    Informatiekunde
    Techniek
    godsdienst.

    In het 2e jaar krijg je ook vaak natuur en scheikunde der bij en ook nog eens Duits!

    wat is een mentor

    Een mentor of mentrix is een leraar waarmee je het hele jaar contact mee blijft houden. bij de eerste school dagen zul je heel veel contact met je mentor hebben want die zal je natuurlijk alles uitleggen hoe alles werkt. Je kan een mentor alles vertellen voor als je een probleem hebt of met iets zit.

    schoolspullen

    Je hebt best wel veel spullen nodig hier een lijstje wat je echt moet hebben:
    Agenda
    Tas
    Woordenboeken
    Computer
    Boeken
    Rekenmachine
    Gymkleding
    Kaftpapier
    Broodtrommel
    - potlood HB
    - kleurpotloden
    - enkele donkerblauw of zwart schrijvende pennen
    - een multomap (23 rings) + gelinieerd papier, set tabbladen
    - meerdere grote schriften met grote ruitjes
    - kladblok
    - grote schriften met lijntjes
    - schaar
    - plakstift
    - geodriehoek
    - eenvoudige passer
    - potloodgum en een puntenslijper
    - liniaal (minimaal 20 cm)
    - rollen kaftpapier
    - woordenboek Nederlands
    - woordenboek Nederlands/Engels
    - woordenboek Engels/Nederlands


    hoe moet je je boek kaften?

    Ik kan het helemaal met woorden schrijven maar dat doe ik niet ik heb gewoon een filmpje gevonden waar alles stap voor stap word uitgelegd:




    Ik hoop dat dit genoeg info voor je is Smile

      Het is nu di maa 19, 2024 9:14 am